Wycieczka do Krakowa Drukuj

W dniu 24 listopada br. wspaniały, historyczny Kraków powitał naszych uczniów z klas III A i III B Technikum Hotelarskiego bardzo kapryśna pogodą. Nie zniechęciła nas ona jednak, ponieważ wybraliśmy się na wycieczkę tzw. „zawodową”, podczas której zwiedzaliśmy 5-gwiazdkowe obiekty hotelarskie.

W przerwach pomiędzy kolejnymi opadami deszczu, wczesnym przedpołudniem naszym oczom ukazał się majestatyczny Barbakan, a dalej urokliwa ulica Floriańska, którą dotarliśmy do Rynku.

Po krótkim spacerze skierowaliśmy swoje kroki na ulicę Sławkowską 5/7, gdzie od stu lat przyjmuje znakomitych gości, strzegąc ich prywatności i spokoju krakowski Grand Hotel*****. Odziany w liberię pracownik służby parterowej skierował nas do hotelowej recepcji, a tutaj reprezentantka działu marketingu i sprzedaży zajęła się naszą grupą prezentując obiekt, zapoznając nas z jego historią i obecną działalnością.

Cały hotel „przesiąknięty” jest historią, pamięta czasy książąt Czartoryskich, a dzieje kamienic tworzących dzisiejszy obiekt sięgają czasów średniowiecznych. Przyjemnie byłoby pomieszkać w jego apartamentach, wziąć udział w spotkaniu biznesmenów lub będąc w loży uczestniczyć w przyjęciu w sali lustrzanej.

Gośćmi Grand Hotelu są głównie obcokrajowcy, ale bywają tu przedstawiciele polskich sfer rządowych, pisarze i artyści. Pałacowe wnętrza służą znanym reżyserom do realizowania filmów. Podążając za naszą przewodniczką podziwialiśmy wystrój i wyposażenie pokoi, mogliśmy przyjrzeć się pracy recepcji, służby pięter, obsłudze gości.

W ten sposób mogliśmy poszerzyć zdobywaną na lekcjach wiedzę teoretyczną, a to, co widzieliśmy wykorzystamy podczas zajęć praktycznych w recepcji szkolnej i pracowni hotelarskiej.

Nie bez znaczenia pozostaje fakt, iż dwie nasze koleżanki w ubiegłym roku szkolnym odbywały w krakowskim Grand Hotelu praktykę zawodową. Hotel jest nadal otwarty na współpracę z naszą szkołą w tym zakresie.

Krótki pobyt w ekskluzywnym hotelu zachęcił nas do odwiedzenia jeszcze jednego obiektu o podobnym standardzie.

Mieszczący się także w samym sercu Starego Miasta przy ulicy Szczepańskiej 5 Hotel Stary*****  świadczy swoim gościom usługi dopiero od 2006 roku.

My poczuliśmy się w jego wnętrzach naprawdę oczarowani. Sprawiły to zastosowane unikalne aranżacje, szlachetne materiały, wiele gatunków  egzotycznego „postarzanego” drewna w autorskich projektach mebli i parkietów, marmury użyte do  wystroju wnętrz, a także oryginalne, pięknie odtworzone freski.

Hotel dysponuje dwoma nowocześnie wyposażonymi salami konferencyjnymi, restauracją serwującą wykwintne potrawy kuchni polskiej, a na ostatnim piętrze widzieliśmy letni bar z widokiem na Rynek Główny.

Przedstawiciele gospodarzy pozwolili nam zajrzeć  także do Fitness Clubu w podziemiach hotelowych, gdzie oprócz przyrządów do ćwiczeń znajduje się basen, sauna fińska, łaźnia parowa, grota solna i gabinet masażu. Niektórzy z nas nie mogli oderwać oczu od niebieskiej wody w basenie, zwłaszcza, że pluskała się w nim nieznana „syrena”.

W ten oto sposób kolejny hotel dał nam okazję do wielu obserwacji i wniosków.

Na pewno postawimy na języki obce; słyszeliśmy jak płynnie rozmawiał z gośćmi po angielsku bagażowy w Grandzie, podsłuchiwaliśmy w Starym recepcjonistkę udzielającą informacji turystycznej o Krakowie dwóm obcokrajowcom w ich języku. Dowiedzieliśmy się, że nie wystarczy dobra ocena z języka na świadectwie, bo podczas rozmowy kwalifikacyjnej sprawdzana jest praktyczna znajomość języków obcych. Bez tego nie ma mowy o pracy w hotelu 5*.

Podczas wycieczki nie pozostaliśmy również obojętni na uroki krakowskiego Rynku Głównego i kościoła Mariackiego.

Opiekowały się nami przez cały pobyt Panie: wicedyrektor Ewa Jedlińska oraz Urszula Chabel, Jolanta Ćwik i Danuta Szczygielska.

Pełni wrażeń – wieczorem powróciliśmy do Sandomierza. W przyszłości z ochotą wybierzemy się na  kolejną zawodową wycieczkę. Łącząc przyjemne z pożytecznym taka wyprawa ubogaca naszą zawodową wiedzę.