Wycieczka szlakiem zabytkowych hoteli Drukuj

W październiku klasy  IIIA i IIA TH wybrały się na wycieczkę do Śmiłowic oraz Krakowa. Zorganizowały ją, towarzyszące uczniom, panie  profesorki: Urszula Chabel, Jolanta Ćwik oraz Anna Grochola. Celem wyjazdu było zwiedzenie dwóch obiektów hotelarskich w zabytkowych budynkach.

Sprawozdanie z wycieczki:

„O godz. 6.45 całą grupą spotkaliśmy się pod szkołą, sprawdzona została obecność i o godz. 7.00 autobus mógł ruszyć w drogę. Podróż minęła bardzo szybko i w wesołej atmosferze.
Po przyjeździe do Śmiłowic udaliśmy się do parku. Zachwyceni kolorami jesieni spacerowaliśmy alejkami parku usłanymi jesiennymi liśćmi. W głębi parku naszą uwagę przyciągnął niewielki budynek z filarami. Jak się później okazało, to była kaplica w której często są udzielane śluby. Szurając nogami wśród jesiennych liści  oraz robiąc sobie zdjęcia  okrążyliśmy Pałac dookoła.

Przy wejściu do Zespołu Pałacowo-Parkowego (bo tak brzmi pełna nazwa obiektu) czekał na nas przystojny  recepcjonista. Po bardzo miłym przywitaniu opowiedział nam  historię Pałacu, jednego z najpiękniejszych  w Małopolsce. Podczas zwiedzania zobaczyliśmy piękne , zapierające dech w piersiach wnętrza apartamentów, pokoi oraz miejsca do relaksu i wypoczynku. Restauracja ze stylowymi piwniczkami, barem i oranżerią oraz przepiękna sala balowa robią wrażenie. Mieliśmy też możliwość zwiedzenia  sali konferencyjnej  w kordegardzie.

Po zakończeniu zwiedzania  zostałam poproszona o dokonanie wpisu do Księgi Gości Pałacu z podziękowaniem za bardzo miłe przyjęcie i oprowadzenie nas po hotelu.
Następnie wsiedliśmy do naszego autokaru i udaliśmy się do Krakowa. Ze stacji PKS bardzo szybkim krokiem doszliśmy do Rynku Głównego. Zaczęły się poszukiwania ulicy Kanoniczej, najstarszej uliczki średniowiecznego Krakowa. Szybko udał nam się ją znaleźć. W malowniczej scenerii, nieopodal Wawelu znajdował się nasz drugi cel podróży, a mianowicie Hotel Copernikus. Wśród renesansowych kamienic wyróżnia się on szeroką, gotycką fasadą. Jako jedyny w Polsce należy do ekskluzywnego stowarzyszenia Relais et Châteaux.  To w nim zatrzymywał się, w czasie wizyt w Krakowie, kanonik warmiński Mikołaj Kopernik, wielki astronom.

W hotelu w tym dniu było bardzo dużo gości, z tego też względu oprowadzająca nas pani menadżer pokazała nam zaledwie kilka pokoi i apartament oraz restaurację .mozaiki na ścianach, drewniane stropy, piękne meble, dobrze dobrane kolory, żywe kwiaty w szklanych wazonach - wszystko to robi ogromne wrażenie.
Docenili to znakomici goście hotelu: Jego Królewska Wysokość Książę Walii Karol Mountbatten-Windsor, saudyjska księżniczka Reem Al-Faisal, Condoleezza Rice, purpuraci z orszaku papieża Jana Pawła II czy prezydent USA George W. Bush z małżonką.

Po zwiedzeniu jeszcze  krótki spacer obok Wawelu, no i chwila na Starym Mieście, no i oczywiście obowiązkowo zdjęcie z naszym wieszczem Adamem Mickiewiczem.
Po zwiedzaniu, udaliśmy się do galerii, do kina Imax na film pt. „Śluby panieńskie”. Po filmie mieliśmy troszkę czasu na zakupy i zjedzenie obiadu.

Wycieczka bardzo nam się podobała."

Aleksandra Wróbel kl. IIIA TH

Zachęcamy do obejrzenia galerii zdjęć